donderdag 27 september 2012

Dutch Cookies


Ik zit sinds kort bij een echte kookclub in Singapore, en het is er niet zomaar 1, nee,  deze kookclub is onderdeel van de internationaal vermaarde Dutch Cookies Worldwide! Jaren geleden startte een groepje Nederlandse expat-dames een kookclub in Miri in Maleisië, waarna velen van hen weer uitwierven naar andere delen van de wereld en daar ook zo’n kookclub starten. Er zijn inmiddels Dutch Cookies in 9 plaatsen en Singapore is er sinds kort 1 van.
De Singaporese Dutch Cookies aan de prachtig gedekte tafel
 
zelfs het water en de wijn zien er schitterend uit
Elke zes weken komen we met een groepje van 8 dames bij elkaar voor een hele gezellige culinaire avond. Iedereen bereidt  1 gerecht (amuse, koud voorgerecht, warm voorgerecht, hoofdgerecht, dessert en koffie/thee met lekkers en wijn/water) wat we dan tijdens een avondvullend programma opeten. Nu mag je niet zomaar wat maken, nee het is de bedoeling dat je een culinair hoogstandje met een thema aflevert... De eerste keer was het thema ‘ Asian with a Dutch touch’ en deze keer was het thema ‘Regenboog’, waarbij iedereen een kleur kreeg toegewezen.

Karen en Ingrid aan de blauwe cocktail
heerlijke gele paprikasoep
groen voorgerechtje van Peronne
rood heerlijk fruitig nagerecht
mijn lekkers voor bij de koffie met goudklompje aan het einde van de regenboog

En het zag er weer prachtig uit en smaakte fantastisch! Het gaat niet alleen om lekker eten, nee er staat meer op het spel: een echte wisseltrofee (de houten pollepel) voor het beste gerecht. De eerste keer had ik de grote eer om hem te mogen winnen, waardoor ik nu mocht bepalen naar wie hij nu ging. Na lang wikken en wegen heb ik toch maar gekozen voor de overheerlijke zalm met tomatensalsa en regenboogrijst van Yvet en Siska, die tevens onze gastvrouwen waren. De volgende keer zijn Ingrid en ik gastvrouw, wat inhoudt dat wij het thema mogen bepalen, leuk! Als iemand nog een goed idee heeft, houd ik me aanbevolen...
het winnende hoofdgerecht: zalm met regenboogrijst
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten